Neohodnoceno

APR Cast Downpipe system 4,0 TFSI AUDI S6 S7 RS6 RS7

APR Cast Downpipe System (1. díl výfuku) 4,0 TFSI AUDI S6 S7 RS6 RS7

Skladem u dodavatele
Kód: DPK0014
Značka: APR
62 678 Kč
Kategorie: AUDI
APR Cast Downpipe system 4,0 TFSI AUDI S6 S7 RS6 RS7
Novinka Tip

APR s potěšením představuje ultimátní litý první díl výfuku "Cast downpipe system" pro motor 4,0 TFSI, který se nachází v modelech AUDI S6, S7, RS6 a RS7.

APR Cast Downpipe výfukový systém nahrazuje seriové restriktivní a překřížené první díly výfuku včetně rezonátorů. Nové první díly výfuku se vyznačují zvětšeným průměrem vedení na 76mm, sportovními katalyzátory, ohýbaným vedením z nerezových trubek a odlitými vstupy, které přesně pasují na turbodmychadla a zprostředkovávájí plynulý přechod ke zbylému vedení, bez zbytečných restrikcí, záhybů a svárů.  Po montáži můžete očekávat lepší odezvu motoru, vyšší výkon a  zlepšený zvuk motoru pod plným plynem při zachování komfortního tónu pří pomalejší jízdě.Jedná se o nejlepší výkonové zlepšení u tohoto motoru hned za APR úpravou řídící jednotky. Výfuk je navrhnut a vyroben u APR  za použití těch nejkvalitnějších materiálů a nejpřesnějších výrobních technik v oboru.

Přednosti:

Více výkonu a lepší odezva
- Excelentní snížení prodlevy turbodmychadla a zvýšení výkonu až o 59hp a 128Nm oproti úpravě APR Stage 1

Kompletní 76mm vedení
- APR výfukový systém je kompletní první díl výfuku, kerý nahrazuje bláznivě úzké 60mm vedení, které je navíc zamotáno přesmykem a obsahuje restiktivní katalyzátor s rezonátorem.

Odlité vstupy s přírubami
- Seriové příruby jsou velmi restriktivní. APR příruba je kompletně odlitá z nerezové slitiny a dovoluje tak přesné napasování na turbodmychadla s plynulým přechodem do zbylého vedení. Výsledkem lepšího proudění spalin je vyšší výkon a rychlejší reakce.

Zdvojené sportovní katalyzátory
- APR využívá sportovní uzavřené katalyzátory GESI, které jsou známé pro jejich odolnost a vysokou propustnost. Očekávejte lepší emise, snižený hluk a nepříjemný zápach oproti dílům bez katalyzátorů. To vše bez nežádoucího ovlivnění výkonu až do 1000 koní. Navíc jsou posunuty níže pod auto, a tak se motorový prostor nebude tolik zahřívat.

T304L konstrukce z nerezové oceli
- Tato premiová nerezová ocel se vyznačuje vysokou životností a odolností vůči korozi.

TIG sváry se zpětným odsáváním argonu
- Čisté, pevné a atraktivní sváry. Jak na vnějšku, tak i uvnitř vedení.

OEM style nízkoprofilové vlnovce
- Dilatační sekce mají hladký vnitřní povrch, aby se zajistilo nerušené proudění spalin.

Odlité příruby pro lambdasondy
- APR je posedlé i takovými detaily, jakými jsou příruby pro montáž lambdasond. Ty jsou odlité z nerezové slitiny a posazené na vedení, aby jejich části nenarušovaly proudění spalin uvnitř vedení.

Kompatibilní s originálním výfukem
- Tento nový díl od APR jednoduše namontujete jak na turba, tak i na seriový zbytek výfuku, bez nutných dalších úprav.

Navrhnuto, vyrobeno a zkontrolováno u APR
- Veškeré aspekty výroby jsou řešeny u APR, čímž se předchází možným problémům s externími dodavateli.

Veškerý hardware i instruktážní manuál
- Veškeré díly jako seriová těsnění, elektrické svazky k lambdasondám, sponky, držáky, vše je součástí pro bezproblémovou montáž.

APR Stage 2 úprava řídící jednotky zdarma
- S každou koupí APR 1. dílu výfuku máte možnost upgradovat řídící jednotku ze Stage 1 na Stage 2 zdarma, popřípadě naladit rovnou APR Stage 2 za cenu Stage 1.


Detaily jednotlivých komponent:

APR Cast Downpipe výfukový systém je komplexní řešení, pro zprostředkování maximálního výkonu. Každý komponent byl navrhnut a vyvinut s ohledem na absolutně nejlepší výkon, pevnost, spolehlivost a kvalitu.

Odlitý nerezový vstup výfuku:

   

Seriové první díly výfuku jsou daleko od ideálního stavu, jaký by si takto výkonné řešení žádalo. Ihned za masivními turbodmychadly skokově uškrcují vedení na průměr pouhých 60mm, které je navíc několikrát "zlomeno" než se stočí a překlenou před vstupem do seriových katalyzátorů. APR tuto část masivně zlepšilo použitím odlité přiruby, která přesně padne na velká turbodmychadla a plynule usměrňuje spaliny do rovného a zvětšeného 76mm vedení. S posunutím rozpálených katalyzátorů pod auto se docílilo velkého snížení teplot v motorovém prostoru. Fotografie nad tímto odstavcem jasně ilustrují rozdíl mezi APR a seriovými prvními díly výfuku u výstupu z turbodmychadel.

   

Odlité příruby, ohýbané vedení i další komponenty jsou vyrobeny z T304L vysokojakostní nerezové oceli s příměsí niklu. Tento materiál byl vybrán pro jeho skvělé vlastnosti jako jsou vysoká odolnost vůči korozi, pevnost a v neposlední řadě i vzhled. Odlitý díl je omletý od výstupků a nečistot a celé vedení je přebroušené před tím, než se začné zpracovávat v CNC ohýbacím stroji. TIG sváry jsou aplikovány na všechny spoje a tato technologie byla zvolena ze stejného důvodu. Pevnost, odolnost a vzhled. Každý svár je prováděn se zpětným odsáváním argonového plynu pro zvýšení pevnosti a pro jednolitější sváry. Veškeré držáky jsou strojově ohýbané a CNC laserově vyřezané, aby poskytly pevné úchytné body. 

   


Středový díl s katalyzátorem:

 

APR středový díl výfuku nahrazuje originální klikaté vedení o průměru 60mm novým 76mm nerezovým dílem. Ten je strojově ohýbaný a obsahuje nerezové nízkoprofilové vlnovce, GESI sportovní katalyzátory, odlité příruby na lambdasondy a redukci na originální výfuk. Díl perfektně pasuje na originální zadní část výfuku bez dalších nežádoucích modifikací. Všechny spoje jsou řešeny sponami stejně, jako je tomu u originálních výfuků.

  


Flexi spojky:

APR Inženýři požadovali OEM-style T304L nerezovou flexi spojku, která je kompletně utěsněna s vlnitým vnitřním uspořádáním pro zlepšení průtoku výfukových plynů a spolehlivosti. Nízkoprofilový design eliminuje potíže s nedostatkem místa, které jsou běžné pro ostatní druhy flexi spojek náchylných na prodření, chrastění a třepení po nějaké době používání.

 


Katalyzátory:

APR inženýři určili kvalitní a vysoce propustné 300 komorové katalyzátory GESI jako idální řešení pro přeplňované motory. Při testech na výkonové brzdě prokázaly svou účinnost a žádné výkonové ztráty oproti verzi bez katalyzátorů.

 

Katalyzátor uvnitř obsahuje patentovanou směs drahých kovů a speciální tvar vnitřního uspořádání, který pomáhá snižit emise a zápach výfukových plynů, často známého z bezkatalyzátorových prvních dílů výfuku. S ohledem na výkon je katalyzátor usazen daleko od výstupu z turbodmychadla, což redukuje nežádoucí turbulence a snižuje vyzařování teplota výfuku pod kapotou. Následně jako vedlejší produkt užití katalyzátoru redukuje hlasitost a dělá tak celý systém příjemnější k poslechu.


Spony:

APR inženýři specifikovali pro tyto potřeby T304L nerezové spony s OEM designem, který eliminuje potřebu přírub. Užitím nízkoprofilového designu může být výfukový systém umístěn výše ve středovém tunelu s větší mezerou od silnice. Každá spona umožňuje bezturbulentní spoj a větší přesnost, jelikož trubky na sebe přesně padnou a nevytváří tak nepřesnosti a dutiny jako u spojů se šroubovací nabo zasunovací přírubou. Navíc spony nedeformují stěny trubek, aby se docílilo perfektního utěsnění, což dělá montáž a demontáž velice snadnou.

 


Přiruba lambdasondy:

APR Inženýři brali velký zřetel na detaily, když navrhovali celý APR Cast Downpipe výfukový systém, a to včetně malých přírub pro uchycení lambdasond. Adaptér pro namontování lambdasondy je odlitý z T304L nerezové slitiny a dosedací plocha je přesně zaoblena pro perfektní umístění na 76mm vedení, aniž by nějaká jeho část vyčnívala do vnitřku trubky, jelikož by to mohlo ovlivnit ideální proudění spalin kolem lambdasondy. Tyto příruby jsou přivařeny technologií TIG k vedení výfuku za použití zpětného odsávání argonového plynu, aby se zajistilo perfektní hladkosti uvnitř vedení.


Elektrický svazek:

Kvůli posunutým katalyzátorům jsou v balení součástí i dva elektrické svazky, které prodlužují vedení k zadním lambdasondám.

 

 

 


Těsnění:

Součástí každého APR Cast Downpipe výfukového systému je i originální těsnění, které utěsní spoj mezi výfukem a turbodmychadlem.

 

 


Výkonové parametry:

Rozdíl výkonů APR Stage 1 vs APR Stage 2 s tímto výfukem u AUDI S6 / S7 (mapa na 98 oktanový benzín)

Rozdíl výkonů APR Stage 1 vs APR Stage 2 s tímto výfukem u AUDI RS6 / RS7 (mapa na 98 oktanový benzín)

Rozdíl výkonů APR Stage 1 vs APR Stage 2 s tímto výfukem u AUDI S8 (mapa na 98 oktanový benzín)

Kompletní tabulka hodnot:


Cesta APR:

Vývojová fáze:

V minulosti spolupracovalo APR s dalšími výrobci ve vývoji a výrobě limitované škály výfukových systémů, ovšem mimo přímý dohled APR. Vzhledem k těmto limitům a potřebám APR dodávat pouze produkty té nejvyšší kvality, bez dlouhých termínů dodání a s lepší zákaznickou podporou se APR rozhodlo investovat do vlastního výrobního programu. S vydáním tohoto výfukového systému a dalších obdobných, APR s potěšením představuje jejich prvním kompletně navrhnutý a zpracovaný výfukový systému přímo u APR HQ.

  

Design a vývoj začiná užitím APR vlastních profesionálních měřících nástrojů. Inženýři u APR mají plný přístup k Romer Absolute paži s integrovaným laserovým scanerem, FaroArm a Creaform 3D laser scaner pro naskenování okolního prostředí kolem výfuku. Inženýři tak skenují vozidla a vytváří 3D mapy prostředí pro budoucí návrh výfukového systému v programech PTC Creo 3.0 a CAD programu.

Použitím APR vlastní stereolitografické 3D tiskárny lze vytvořit rychle prototypy pro vyzkoušení montáže přímo na autě. Návrh je tak snadno a rychle ověřen a pokud je potřeba, tak se dají učinit ještě změny. Jakmile se ověří adekvátní mezery a montáž, zvláště pak na místech, kde dochází pod plným výkonem k pohybům, dojde k vytvoření již reálných prototypů pro konečné ověření montáže a bezproblémové funkce již v reálném provozu.

APR využívá partnerů světové úrovně, kteří jsou zodpovědní pro výrobu jednotlivých komponent, které překračují možnosti kapacit APR. Těsnou spoluprací s každým výrobcem, APR inženýři zasílají CAD modely, specifikace materiálů a další výrobní detaily, lze pak docílit výroby kvalitních komponentů. Výsledkem je soubor unikátních APR komponentů, které čekají na finální opracování, sestavení a kontrolu kvality přímo v nové hale APR v Opelice v Alabamě v USA.

Výroba, konečné opracování a sestavení:

Výroba komponent probíhá jak externě, tak interně, avšak konečná montáž je vždy přímo u APR na jejich výrobní lince. Tým APR konstruktérů pak řeže, brousí a opracovává trubky z premiového T304L nerezu pro každou střední část. Každá litá část je poslaná do vibrační vany plné keramických kusů pro zahlazení a zbavení se výrobních nedokonalostí. Každý komponent je pak ručně očištěn a připraven k montáži.

  

APR výrobní experti pak svaři jednotlivé komponenty pomocí technologie TIG k sobě a vytvoří tak atraktivní a kvalitní sváry. Při každém sváru probíhá zpětné odsávání argonu pro zajištění maximálně pevných a trvanlivých svárů. Po tomto procesu je APR Cast downpipe výfukový systém na světě.

Konečná kontrola kvality:

APR klade velký důraz na zlepšení kontroly kvality napříč různými produktovými řadami a výfukový program není vyjímkou. Aby se zajistilo, že systémy budou doručeny v takovém stavu, jakým jsou prezentovány, APR inženýři učinili několik kroků, který zahrnuje různé techniky, které jsou nad rámec běžných průmyslových standartů.

Metalurgické testování:

APR inženýři vyžadují kompletní report s každou várkou komponent vyrobených externími dodavateli, aby se ujistili, že byly vyrobeny z předepsaných premiových materiálů, jako je T304L nerezová ocel. To je navíc následně ověřeno náhodně vybranými kusy výrobků, které jsou nezávisle ověřené než jsou připravené k finální montáži.

Prostorové ověření:

Perfektní design se počítá pouze v případě, že dodavatel dodá komponenty přesně podle zadání. Aby se ověřilo, že produkt odpovídá zadání, APR inženýři využívají vlastní laserové skenovací zařízení. Tolerance jsou digitálně změřeny a výrobek projde nebo je vyřazen.

Instalační proces:

Operování v prostředí určeném pro přesnost a opakovatelnost, APR výrobní experti mají pouze malý prostor pro chybu během konečně sestavovací fáze. Upínací zařízení, vytvořené přímo u APR je umístěno na na zakázku vyrobených výrobních stolech s extrémně plochou pracovní deskou. Toto pracovní prostředí zajišťuje nejvyšší úroveň kontroly kvality během procesu montáže a je zárukou pro předejetí výrobních tvarových nepřesností při sestavování, které se ještě ověřuje na původní stolici.
 
Vizuální kvalita:

Při ruční výrobě produktů přímo u APR se bere obrovský zřetel na kontrolu výsledných produktů. Komponenty jsou vizuálně zkontrolovány, zdali netrpí nedokonalostmi a ty, které neprojdou kontrolou jsou vyřazeny. Produkty jsou následně pečlivě zabaleny a distribuovány skrze APR distributory k zákazníkům po celém světě.


Testováí na závodní dráze:


Určení:


Stage 2 informace:

Pro nejlepší výsledek ve zvýšení výkonu APR doporučuje úpravu Řídící jednotky na fázi APR Stage 2. Ta je pro majitele s již nainstalovanou úpravou APR Stage 1 jako upgrade zdarma.